Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

söndag, mars 13, 2005

En låt vann!

Det kanske bara är jag som tittade på melodifestivalen igårkväll, men var det inte en ovanligt usel samling låtar? Inte lätt att välja någonting där, men valde gjorde svenska folket, och en låt vann. Var det rätt låt? Vem bryr sig...

Det var iallafall en trevlig kväll med mycket vin och lite stickning. Jag anser att det stickas för lite i min bekantskapskrets, så därför har jag startat en liten kampanj. Jag köper sockgarn och stickor till folk, och så får dom från och med nu sticka sina egna sockor (istället för att få dom i julklapp av mig). Resultatet än så länge är lysande! Igår så sticka min kompis en jättefin häl på sin socka, och hon verkade mycket nöjd och glad.

Själv stickade jag på min flättröja, och har nu kommit förbi delningen för ärmhålen.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Betyder det att man inte kan se fram emot julklappssockorna längre?

5:54 em  
Anonymous Anonym said...

Betyder det att man inte kan se fram emot julklappssockorna längre?

5:55 em  
Blogger Tina said...

Om du ber snällt så kan du få privatundervisning i sockstickningens underbara värld. Men om du ber ännu snällare så kan du få ett par sockor istället :)

6:10 fm  
Blogger Ulla said...

Vilken bra present.Den köper jag direkt.Min väninna skall också drabbas av stickfeber.....kanske min syster oc´kså föräras med ett par sockar till julklapp
Ulla

7:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Home