Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

måndag, februari 28, 2005

Symässa + lönehelg = sant

Symässan var bättre än jag tycker den varit på många år! Jag blev väldigt positivt överraskad. Det kändes som om det var en aningen färre quiltstationer i år. Jag fick iallafall tag på det jag planerat, och lite till.

Som jag berättat ska jag bli faster i sommar. När min bror berättade det svarade jag med en gång: "Jag ska genast börja sticka!" Det tyckte han väl var ok (och ganska väntat) men helst vill dom ha sydda saker. Sy?! Moi?!?! Vad tänker människan på?

Det blivande barnet, som går under arbetsnamnet bubblan, ska alltså bli ofrivillig mannekäng åt mina kreationer. Men jag är inte den som bangar en utmaning. Raskt gick jag och lånade alla tänkbara böcker på bibblan (de flesta i vacker 80-tals stil....) och så kollade jag runt lite på nätet. Efter att ha gjort några tillräckligt adekvata plagg för att kunna lägga ut lite mer pengar på det hela så bestämde jag mig för att köpa lite mer tyg. Jag insåg att trikåtyg från e-slöjd stod högt i kurs hos andra människor, så jag blev glad när jag såg att dom skulle vara på mässan. Här har jag storshoppat hos dom:


Det kan bli väldigt många kläder! Så nu är det bara att sätta sig och öva.

Och så hittade jag till ullcentrum:

5 hg ull - som inte är lika orange som på bilden - som ska bli tröja åt mig. Har inte bestämt mig för hur den ska se ut dock.

Naturgarn fanns också, och inför Sticka!s årsmöte hade styrelsen varit omtänksam nog att lägga ner mönstret på en fantastiskt vacker sjal. Och då kunde man ju gå och köpa garn till den:


Och till sist en härva ifrån solsilke:

Det ska bli en babykofta och mössa till bubblan. Garnet är mycket grönare och vackrare på riktigt. Min kamera tycker tydligen inte om vinterljus, men vem gör det?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bra köp! men så har du ju bra smak också :)
Även jag handlade på Ullcentrum och Solsilke, och velade bra länge innan jag behärskade mig och lät bli Indiecitan. Men varför då, egentligen? Den där lila-rosa är ju ruskigt snygg...
Jag är säker på att du kommer att bli mycket produktiv som faster!

11:01 em  
Anonymous Anonym said...

Var ingen liten hög tyger du fått tag på, ska bli kul att se resultatet.

Denna gång ska jag lägga in ett bokmärke till denna sida så jag hittar tillbaka :)

11:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Home