Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

fredag, februari 25, 2005

Imorgon bär det av

till stickas årsmöte och till syfestivalen. Pengarna är uttagna, utställningslistan genomskådad och jag har förberett mig för att veta vilka montrar som lockar mest. Obligatorisk närvaro vid solsilkes och ullcentrums montrar, samt färgkrafts. Sedan brukar jag hitta diverse annat också, utan problem. Så om ni ser något med lystna blickar stå och klappa på en vacker silkeshärva, eller fantastisk ull så kan det mycket väl vara jag. Isåfall, gå fram och hjälp mig välja!

Grecian plait hårar av sig ytterligare. Jag är nu klar med en ärm, så nu är det bara en kvar.




Eftersom det är 3/4 ärmar så går det hyfsat fort. Ett stickcafé på Ginos lyckades åtgärda halva ärmen. Jag läntar tillbaks lite till min flätstickning. Och så vill jag göra någonting med färg! 2 naturvita tröjor i rad blir lite enformigt. Har några vaga funderingar på att försöka göra en sticka basker, en tam. Fortsättning följer (förhoppningsvis)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad använder du för garn till Grecian plait? Den är så snygg!


/Marika

10:54 em  
Blogger Tina said...

Hej Marika!
Jag saknade dig på symässan, hade du annat för dig?
Garnet heter Wendy Mohair 90%, Jag köpte det på tradera för något år sedan.

Föresten, var hittar man din mail-adress på din blog? Jag letade lite, men fann ingen, därför svarar jag här, och hoppas att du ser det :)

8:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home