Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

fredag, januari 07, 2005

Sticka en krage och ta sig i kragen

Ja, Rosedale är klar! (bortsett från blixtlåset, som jag ska försöka inhandla imorgon). Jag tror den blev väldigt bra, men kragen behövde pressas och övertalas ordentligt för att ligga ner. Om min hårdhänta behandling lyckats så blir det förhoppningsvis bild snart.

Annars håller jag på att rensa upp i stickkorgen. Jag tyckte det fick vara nog när den bokstavligt talat svämmade över. Så nur blir det till att avverka alla små projekt som legat sedan urminnestider och tar upp plats.

Tillexempel dom här:


Ett par babysockor/vantar i angora. Det mjukaste och fluffigaste jag varit med om, men vad garnet hårade! Jag fick sitta med handduk i knät och ändå fick jag dammsuga soffan varje gång jag stickat. Men dom blir nog bra för ändamålet.

Nästa projekt som ska avslutas är pulsvärmarna i alpacka.