Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

måndag, januari 03, 2005

The missing link

För ett tag sedan skrev jag om min smältande spinnrock, och att jag beställde en ny reservdel. Den kom faktiskt för ett tag sedan, men det har varit minst sagt kaotiskt den senaste månaden.

Det var den här delen som hade gått sönder. Löjligt liten i jämförelse med hela spinnrocken, men ack så viktig. Det var Pacific Wool and Fiber som hjälpte mig att beställa in den, och när jag ändå skickade efter från dom så passade jag på att beställa lite fibrer. Jag menar, ska man ändå betala frakt och allt.....

Och reservdelen fungerar bra. Jag har tvinnat lite ullgarn, två trådigt från ull köpt på Gudruns ullbod för evigheter sen.



Det blev ca 130 g. Jag hoppas på att kunna använda det antingen till ett par handledsvärmare, eller till delar av en babykofta. Har inte besämt mig än. Ska göra ett stickprov till att börja med, och se hur det uppför sig.

Men jag har stickat också:



Och sen jag tog kortet har jag faktiskt gjort klart upp till kragen, som jag ska försöka sticka klart den här veckan. Jag är jättenyfiken på att se hur tröjan blir när den är klar, det verkar lovande än så länge. Sedan kommer det roliga arbetet med att sy i en dragkedja. Jag bävar....

1 Comments:

Blogger Marika said...

Heja Rosedale! Det är tydligt att det är rosa som gäller. Jag ska genast lägga in en bevakning på eBay.

5:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home