Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

tisdag, januari 18, 2005

Knapphänt

Babytröjan är klar, och det blev en liten mössa också.


Däremot så saknas det knappar. Jag vet vad jag vill ha, nämligen sådana här:



Inköpta på yllotyll (var annars?) Så nu undrar jag om någon vet om det finns liknande i Stockholm? Jag kommer inte komma iväg till Uppsala på ett tag, och det är skönt att få klar tröjan, och kunna lägga undan den. Inte för att det är någon panik direkt, nedslaget är beräknat till midsommar, men det känns ju alltid bra att bli HELT klar med något innan man börjar på något nytt. Tror jag iallafall, det kanske inte har hänt mig förut...

Nyförvärv


Två nya stickböcker finns numera i det kaos som är min bokhylla. Den ena är Vogue Knitting: Babyblankets two. Mycket sympatisk! Jag har hittat flera filtar jag vill sticka, och även om inte alla var fina eller inspirerande så var tillräckligt många det för att jag ska vara väldigt nöjd.

Den andra är Textured knits. Jag måste tyvärr erkänna att jag är väldigt besviken på den. Förutom tröjan på framsidan, som är det enda jag har sett ur boken innan jag beställde den, så var det ingenting jag vill göra. Någon som jag kan tänka mig att göra, men det är inte samma sak som att vilja göra. Så mitt experiment med att köpa stickböcker som jag aldrig tittat i föll väl inte så jätteväl ut. Ett bra köp och ett dåligt. Tur att Adlibris är billigt då...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

på denna sait kan du kolla lite i boken innan du köper

http://www.needleartsbookshop.com/


och bäbytröjan är för sööööt:-)

heidi

6:51 fm  
Blogger Tina said...

Heidi: ja, jag brukar använda needle arts bookshop, men det är fortfarande för få bilder för att jag ska kunna få en bra överblick. Men den är absolut bättre än någon annan bokhandel jag hittat.

Tove: Är det Mattsons band du tänker på? Har dom knappar också? Ska genast försöka masa mig dit. Funderar även på att ringa till yllotyll och fråga om dom vet, men det känns så driftigt på något sätt...

8:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home