Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

måndag, januari 10, 2005

Duktig flicka

Jag har varit en duktig flicka, på flera sätt faktiskt!

1. Jag har tvättat och gjort klart Rosedale, och sytt i dragkedja och röjt bort alla mönsterpapper, stickor, garnstumpar etc.

2. Jag har gjort klart muddarna i alpacka. Jag har tom sytt ihop dom, fäst alla trådar och röjt bort alla garnstumpar och pärlor.

3. Jag har varit inne i 3 olika garnaffärer, varav en var ylloyll, och inte köpt någonting!

4. Jag har påbörjat 2 nya projekt som jag skulle börjat på för länge sedan - babytröjor - och använt mig av existerande garnförråd. Med andra ord: jag använder upp en del av det garn jag har köpt! wow...

Det krävs uppenbarligen inte mycket för att jag ska bli stolt.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Imponerad! Man måste ha ett mycket starkt psyke för att inte handla på Yllotyll! Var in där idag för att köpa ett (1!) nystan men kom ut med 3 nystan och 4 härvor... *S*
Vill se Rosedale!!
/Liisa
http://hem.bredband.net/liibyb/stick/blog.html

6:22 em  
Anonymous Anonym said...

Mår du riktigt klokt? ;-)) Inte handla i garnaffär, det låter allvarligt. Kanske du behöver lite terapi... Jag bara nämner några namn: Noro, Blue Sky Alpaca, Debbie Bliss, Manos del Uruguay. Känns det bättre nu?

/Tove B-)

9:51 fm  
Blogger Tina said...

Liisa, jag förstår dig. Oj, vad jag förstår dig! :)
Och Tove, tack för hjälpen, det känns bättre nu. Är ute och letar fynd på Ebay i vanlig ordning.
Kan någon snälla ta och klippa sönder mitt VISAkort?!?!

9:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home