Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

fredag, december 31, 2004

Årets sista dag

Ja, nu är snart 2004 slut. Då kan det ju vara på sin plats att sammanfatta året och kanske komma med något nyårslöfte?

Stickåret 2004
Det här året har varit det år då stickning har gått från en stillsam hobby till en alltmer tidskrävande passion. Jag har ägnat mer tid åt att prata stickning, läsa om stickning, köpa stickningsrelaterade produkter, skriva om stickning, drömma och stickning, lära mig om stickning, och faktiskt sticka! än jag någonsin gjort tidigare. Mitt garnförråd har vuxit med en alarmerande hastighet, men även min hög av färdiga alster. Jag har gått på 2 kurser; pärlsticknig och fair isle stickning, och jag har upptäckt bloggarnas underbara värld.

Årets bästa projektet: Rogue tror jag. Eftersom jag gått och tänkt på den så länge.

Årets sämsta projekt: Utan tvekan Fluted bannisters sockorna. Usch!

Årets bästa köp: Kureyon på Ebay, och ull från ett dollarrasat USA!

Årets sämsta köp: Garn jag köpte på tradera, som jag trodde var vitt ,men som visade sig vara syrénlila...... Men det är till en babykofta, så det går nog att använda iallafall.

Och inför nästa år?
Jag hoppas jag kommer få tillfälle att lära mig många nya tekniker, prova saker jag inte gjort förut, stöta på nya intressanta garner och mönster, och träffa trevliga stickmänniskor.

Nyårslöfte: I will buy more yarn!

Och här är bilden på julklappen:


Ett par broad street mittens, från knitty.

Så gott nytt år till alla, vi ses förhoppningsvis nästa år!