Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

onsdag, december 29, 2004

Nytt i stickvärlden

Eller, det kanske inte är så nytt, men jag upptäckte det igår av en slump.

Elsbeth Lavold, en designer som jag beundrar otroligt mycket, har kommit med två nya designböcker; the Embraceable You Collection och the Sophistacated Lady Collection. Det fanns några snygga tröjor i dom, men jag tror inte jag kommer köpa någon av böckerna.

Däremot så uppskattar jag verkligen hemsidor som inser betydelsen av att kunna titta lite på bilderna i boken, hur ofta vågar man köpa en bok helt osedd? Amazon har börjat i rätt riktning med "look inside" funktionen, men den brukar oftast bara täcka innehållsförteckningen. När det gäller stickböcker är det ju ofta just modellerna man vill se. Den enda nätaffär jag har stött på som har något liknande är The needle art bookshop, som ofta, men inte alltid, har några bilder ur böckerna med på hemsidan.
Är det någon som vet om någon bättre sida?

Och hur gör ni? Chansar ni hej vilt i stickboksdjungeln och beställer det som verkar intressant, eller är ni som jag och vill fegkika på böckerna först? (bara för att komma över denna hämning så beställde jag nyligen två (2!) stickböcker som jag aldrig tittat på. Hoppas terapin hjälper....)

Och nästa gång ska jag försöka ha med ett kort på den enda julklappen jag stickade i år. Ska bara be mottagaren gräva fram dom först.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag brukar nog försöka tjuvkika, t.ex. på stickkafén när andra stickomaner tar med sina böcker. :-) Och så är ju Amazons "Look inside"-funktion ganska bra. Ibland finns det också bilder ur böcker på olika garnsajter eller i tidningar.

1:48 em  
Anonymous Anonym said...

Anonymous = Tove B-), glömde visst signera...

2:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home