Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

torsdag, december 02, 2004

Nämen: hoppsan!

Jag beställde lite kurslitteratur på bokus, och titta vad dom snälla människorna stoppade ner i paketet:



Fair-isle boken ville jag ju ha nu när jag har fått upp ögonen för denna trevliga teknik. Appropå det, så är jag klar med kroppen till mini-tröjan, men jag har inte klippt i den än. Jag är lite maklig av mig.

Zimmermans bok kom med lite bara på köpet, den kostade ju inte så mycket. Mitt första intryck är att jag kanske inte kommer sticka så mycket ifrån den, men det verkar vara en trevlig läsning, och mycket goda små råd.



Eftersom min reservdel till spinnrocken fortfarande(!)inte har kommit så har jag lekt lite med mina sländor. Det gråa är islandsull, det vita är BlueFace Leicster, båda köpta på Coppermoose. Det bruna är alpacka, köpt som råull från Sverige på blocket.se. Alla tre är trevliga att spinna med, men jag behöver lite variation, därav allt på en gång.

Och så har senaste sockan i six-sox knitalong kommit. Den kan man se här. (under dagens datum)Jag vet inte om jag kommer göra den, den ser inte så väldigt spännande ut tycker jag. Men jag har ju ett tag på mig att bestämma mig, den ska inte vara klar förräns sista januari.