Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

söndag, december 19, 2004

Liten knapp och litet framsteg

Jag har gjort en liten knapp för Rosedale. Och den är föga inspirerande. Jag ville göra en lika snygg som den Tove gjorde för deras knitalong, men eftersom jag inte bestitter de elementära datorkunskaperna, och framförallt inte besitter den tid jag vill ha för att lära mig, så blev det en så där liten tråkig som ligger i kanten.

Jag har nu kommit förbi resårstickningen på Rosedale (och den var självklart så rolig, att jag repade upp första försökte för att göra om den. Det här kommer bli, Rosedale - tröjan som stickades två gånger om jag forsätter så här) Jag hade inte tänkt göra intarsiablocket på den, men Marika påpekade att ränderna syns bättre då. Så nu gör jag det, och det blir nog ganska bra. Annars kan jag ju alltid repa upp och göra igen...