Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

tisdag, december 07, 2004

En weekend-trip

I helgen har jag varit i Göteborg. Kändes lite vuxet att flyga upp och ner för en helg, men det berodde bara på att tåget var så s*%#tans dyrt. (Bra jobbat, SJ!)
När man är i Göteborg kan man gå hit:



Jajamensan, det är den vittomtalade Strikk! En ganska liten affär, fullproppad med folk! Helt bizarrt! Jag minns när det ekade när man gick in i en garnaffär och expediterna hoppade på en, glada över att det kom en kund. Nu fick man vänta i 5 minuter för att ens kunna fråga om priset på något. Men det gör inget, det finns ju massa garn att titta på! Och köpa...




1 hg Softblend i isgrönt, och 1 hg pälsblend i brunt. Båda från Färgkraft. Antingen blir det en sjal, eller en barntröja. Har inte riktigt bestämt mig, men färgerna är helt oslagbara ihop!

Knitalongen
Ja, jag har verkligen inte kommit lika långt som Marika. Jag kom ca 5 cm, och sedan insåg jag att jag stickade för hårt, så det vara bara att repa upp. Ska börja om, men har än så länge inget att visa. Jag hoppas på att komma igång ordentligt till helgen.

Och ni har väl sett att nya knitty har kommit? Kan ni gissa vilken jag helst vill göra? Om inte, titta här.

2 Comments:

Blogger Marika said...

Jag med! Jag med!
Bort med Rogue och in med Mariah på listan!

10:11 em  
Blogger Tina said...

Varför begränsa sig? Man kan ju göra båda....:)

Kanske nästa knitalong? (säger hon som knappt påbörjat det första än.....)

11:17 fm  

Skicka en kommentar

<< Home