Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

torsdag, november 11, 2004

Jag försökte vara smart...

Jag tänkte nämligen så här: Jag behöver inte mer garn, varför ska jag åka på syfestivalen för? Om jag åker dit så handlar jag bara garn, och jag behöver inte mer garn. Så jag åkte inte dit!! Och var så stolt hela helgen! Sen åkte jag till Borås på måndagen och det var ungefär där jag slutade vara smart.

Först tillbringade jag mina underbara 40 min i Herrljunga med att leta efter en garnaffär som jag har för mig att jag har sett där på någon av mina tidigare älskvärda visiter. Det gick inte (som tur var?) Däremot så hittade jag den här på tågstationens pressbyrå:



Bara så där! Till det fasila priset av 39 kronor fick jag en liten mönstersamling (visserligen på tyska) med 210 olika mönsterstygn. Alltid bra att ha, och iallafall inte ett så stort köp. Lite lagom trevligt så där.

Sen kommer jag till Borås och inser att jag är där så tidigt att jag hinner till garnaffären innan dom stänger. När jag för en gångs skull får gå i lugn och ro och inte ska springa tillbaks till lektion så lyckas jag hitta en hel del lurigt:




Det är två härvor lovikagarn. Vet inte om det ska bli vantar eller mössa, båda känns ganska akut just nu. Sedan är det tre nystan soon, 55% bomull och 45% acryl. Ska bli hälften av en barntröja. Och fyra nystan Stripe, 40% ull och 60% acryl. Vet inte vad det ska bli, men det är otroligt mjukt! Kanske några vantar? Eller en mössa? Tycker ni det är mycket acryl? Tja, så kan det gå...

Men jag har stickat lite också. På tåget ner så kom jag en bit på de andra fluted bannister, men det är inte mycket att visa. Däremot så är jag klar med min "poncho". Jag kom fram till att jag inte alls ville ha en poncho, så jag gjorde en sjal.



Istället för att sy ihop den så sätter jag ihop den med en brosch (som skymtar på kortet). Det blir mer flexibelt, och så kan den köra stand-in som halsduk också.

Och sen jag jag lekt lite med min slända, och det blev lite garn. Vad gör man med lite garn? Stickar små sockor.




1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag var inte heller på mässan men funderar över ett antal olika sätt att göra av med mina pengar ändå... På nåt konstigt sätt går ju det...
Fin o-poncho!
/Liisa
http://hem.bredband.net/liibyb/stick/blog.html

11:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home