Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

tisdag, november 16, 2004

Great wheels of fire

Ja, nu har jag lyckats igen. Jag lyckades spinna så mycket så min spinnrock smälte. Jo, det är sant! Ok, inte hela då, men en ytterst väsentlig plastbit. Efter tät kontakt med ett ställe i USA som säljer Ashfordspinnrockar kom vi fram till att det var en ny "whorl" jag behöver (och jag har ingen aning om vad det heter på svenska. Nån annan? Det är det lilla hjulet där drivremmen går över, som får hela spolen att snurra. Terminolgi tycks inte vara min starka sida....)

Nu har jag iallafall beställt en ny, och den ska skickas imorgon. Förhoppningsvis här någon gång nästa vecka. Det blev ju så bra timing också, eftersom jag just fått ett paket med roliga fibrer jag beställt ifrån coppermoose och nu kan jag inte göra något med det. Men eftersom jag inte kan hålla mig så leker jag lite med sländan så länge.

Och jag fick ett till paket!


Garnet som jag vann på Amys blog! Det blir ett par härliga sockor! Kanske till nästa omgång i six-sox knitalong.


Och bara för att göra som alla andra så lyckades jag leta reda på mina pulsvärmare som jag började på för ett bra tag sen. Nu är dom klara.


Här är dom, en ihopsydd, en inte. Här är vad jag tycker om dom:

Nästa gång ska jag göra med en bra uppläggning som Helene visade mig när jag gick kursen, så man kan maska av sidorna tillsammans, så slipper man sy.

Nästa par ska vara mindre pärlor och mer regelbundet mönster. Det gör sig nog bättre.

Nästa par ska vara bredare, nu blir det iallafall en glipa mellan tröjan och mudden när jag drar upp dom så långt jag vill ha dom.

Det blir defenitivt ett nästa par!

1 Comments:

Blogger Jorun said...

Jag tycker de är superfina, så om du ska ändra något är det för att de ska bli *ännu* bättre... Jag fick ett litet pulsvärmarkit i hemliga vän-paket snart måste jag börja, man blir så sugen när man ser allt fint som andra gjort!

12:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home