Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

söndag, oktober 31, 2004

Varför ska man försöka hitta på en titel varje gång?

Det är ju det svåraste med hela bloggandet, hur ofta har man en bra titel att komma med?
Nu har jag äntligen fått min niddy-noddy och kunde härva upp mitt bomullsgarn. Så här ser det ut:

Lite sorgligt och ensamt kanske? Jag har inte vägt det, men kan inte tänka mig att det väger mer än 50g. Inte så användbart, men en väldigt rolig erfarenhet. Kanske kan det bli mer bomullsgarn i framtiden.

Rogue börjar arta sig:


Jajamensan! Luvan är klar! Nu ska det "bara" monteras..... Min absoluta minst-favorit del på en tröja. Men jag har varit förståndig och fäst alla trådarna eftersom, så det hela känns lite mindre jobbigt.
Och sen jag tog fotot har jag faktiskt sytt i en ärm. Så nu är det en ärm kvar, och sedan bara fålla nederkanten och ärmarna. Borde kunna vara klar till Borås-resan nästa vecka.
Det är valtider
Att det är valtider är kanske svårt att undgå. Hela hösten har man läst valrapporter om valfusk och ohederliga metoder och valet imorgon lär inte bli bättre.
Men om man inte är så intresserad av den värdsliga, mundana politiken så kan man gå och rösta hos Amy. Där finns helt andra politiska partier med helt andra agendor. Och om man röstar kan man vinna ett pris. Kanske ett bättre val för mig? Jag har iallafall gjort min demokratiska plikt och röstat

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!
Det var en jättefin grön tröja du gjorde i aug! Du har stickat massor med fina "saker"! Jag beundrar! :)
AnnaA http://effy.blogdrive.com/

4:41 em  
Blogger Tina said...

Oj, tack! *rodnar* :)

10:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home