Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

fredag, oktober 22, 2004

Trevlig sällskap är bra för moralen

om inte annat är det bra för att få tråkig stickning gjord. Under stickcafét på kulturhuset igår blev jag klar med den första fluted bannister sockan. Om jag bara går på jättemånga fler stickträffar så kanske jag blir klar med den andra också. Och rent teoretiskt så skulle det vara möjligt att gå på en massa stickcafér och kurser, det verkligen kryllar av dom nu! Jätteroligt!

Rent teoretiskt skulle man även kunna tänka sig att jag var duktig och la upp för den andra sockan när jag kom hem, men så blev det ju inte. Så fort jag kommer innanför dörren så står min spinnrock och väntar på mig, och jag har massa trevlig merionull att experimentera med. Kan ju bara säga att det slår sockstickning med ganska många hästlängder!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej och tack för sällskapet på Kulturhuset! :-) Trevligt att höra att du äntligen "blivit av" med ena sockan. Jag har inte varit online så mycket själv, så jag har inte hunnit sätta mig in i de där "knitalongs".

Såg en annan av dina blogavsnitt om huruvida man borde prata med andra stickerskor man ser i offentligheten. Jag tycker: JA! :-) Jag är så himla nyfiken av mig, så jag skulle säkert fråga om det såg ut att vara något spännande på stickorna. Stod en gång länge och pratade med en tjej kring stickböckerna på Akademibokhandeln också. Hennes man tyckte nog vi var lite konstiga. ;-)

Ha det bra och kanske ses vi på något framtida kafé.
/Tove B-) http://toveb.blog-city.com

10:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home