Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

söndag, oktober 03, 2004

En stickig helg

Den här helgen har jag hunnit sticka en hel del, äntligen!

Jag har kommit en ganska bra bit på rogue, snart uppe vid delningen för ärmhålen.

Jag har även börjat på de nya sockorna i six-sox knitalong. Jag kan inte säga att jag tycker det blir fint, det blir mest.... konstigt? Men jag framhärdar. Jag använder mig av opalgarn, och bara det är ju trevligt.

Eftersom jag har sådan framförhållning så är det för mörkt för att ta bra kort nu, så det får bli en annan dag. Men här är iallafall en bit av sjalen:



Garnet är ett entrådigt garn köpt på syfestivalen ifrån Solkustens spinneri. Väldigt trevligt!

Och tack för kommentarerna! Nästa gång kanske jag vågar närma mig en stickande människa....:)

1 Comments:

Blogger Amy Boogie said...

Vacker garn och sjal!

5:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home