Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

söndag, oktober 24, 2004

Att tröstshoppa

I lördags var det alltså bautastickträff på slöjhuset... Jag har sett bilder och det såg jättetrevligt ut! Mycket folk, mycket stickningar, mycket garn...:)

Själv satt jag i skolbänken i Uppsala från 10-17. Det var nog nästan lika roligt. Eller så inte.... Eftersom jag tyckte så synd om mig själv så skippade jag lunchen och sprang ner till yll o tyll. Oj, vad det var mycket folk där! Är det stickboom på gång eller är det stickboom? Jätteroligt!

Men en sak kan jag säga: man ska inte gå in på yll o tyll när man har bara 15 minuter på sig. Det är ju en affär som (iallafall jag) man kan stanna i i timmar och klämma på garn och titta på mönster, och en av de saker som är så bra, är att dom har så mycket uppstickat. Jag blir så väldigt inspirerad och vill göra allting!

Iallafall så föll jag till föga och köpte garn till en sjal-poncho. (Det är nog egentligen en poncho, men jag tycker inte om ponchosar så det är en sjal. Fast den sitter ihop framtill....)

Så här ser den ut än så länge:


Det är Noro Kureyon.
Så även om jag inte fick gå på vare sig stickkurs med Lavold (var det någon som var där, var det bra?) eller gå på Stickas stickträff så fick jag iallafall fint garn med mig hem. Så jag är ganska nöjd. Ett lyckat tröstköp med andra ord!

Knitty fall surprise
har kommit nu. Ett specialnummer med tema bröstcancer. Otroligt fint initiativ, och jag vill göra både Shedir och Heart. Seså, gå och titta nu om ni inte redan gjort det.


3 Comments:

Blogger Marika said...

Ah, men du, så jättesynd är det inte om dig! :)
Du har minsann fått hänga på Yll och tyll och påbörja en ny Kureyongrunka - det finns inte mycket som går upp mot det.
Är det den här du gör? http://www.yllotyll.com/103.htmlDet ser faktiskt ut som en sjal. Faktiskt.
I Knitty tycker jag nog att tutthalsduken såg trevlig ut. Eller var det garnet?

7:31 em  
Blogger Tina said...

Hej Marika!
Nej, det är inte så synd om mig egentligen :D

Just den där sjalen tittade jag på bra länge (på dom 15 minuter jag hade på mig) men jag tog en annan, hittar dock ingen bild på den. Men den där var fin, men den kändes lite stor att ha på jobbet, men en sjal att sitta uppkrupen i soffan med. Och sådana behövs ju alltid, så kanske senare.....:)

11:00 fm  
Blogger Tina said...

Hej Marika!
Nej, det är inte så synd om mig egentligen :D

Just den där sjalen tittade jag på bra länge (på dom 15 minuter jag hade på mig) men jag tog en annan, hittar dock ingen bild på den. Men den där var fin, men den kändes lite stor att ha på jobbet, men en sjal att sitta uppkrupen i soffan med. Och sådana behövs ju alltid, så kanske senare.....:)

11:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home