Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

fredag, september 10, 2004

Woohoo!

Nya knitty har kommit! Skynda skynda!

Efter en jättesnabb tjuvkik föll jag för zig-zag men jag är säker på att det blir mer när jag hinner titta lite ordentligt.

Efter att ha strosat runt lite bland andra bloggar så inser jag att många - som jag - tycker om att lyssna på böcker samtidigt som man pysslar. (Se tex. Helensinlägg.) I mitt fall så handlar det dels om att jag (så klart) älskar att läsa, men även (tyvärr) att jag känner mig för stressad för att "bara" göra en sak i taget. Om jag både läser och stickar så är det på nåt sätt ok. Go figure...

Iallafall så läser jag just nu Calixthe Beyalas "Ännu talar träden". Väldigt bra, men snart slut.
Någon som har några tips? Jag läser det mesta, men finner deckare omåttlig ointressanta (ja, jag vet, det är bara jag i hela Sverige som tycker så....)

Och bara för att bevisa att det här är en stickblog ska jag snart lägga upp en foto på någon stickning. Men kameran måste ladda batterierna. (och jag måste sätta mig och sticka :)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag gillar den rosa polotröjan....
Kul att träffa dig igår på Trassel, vi ses säkert fler gånger.

Förresten Cotton Viscose ÄR glatt och svårt att få jämnt, men jag stickar med en tråd Silk Garden och en tråd Cotton Viscos, så då märks det inte.

Jag har för mig att Garnstudio påpekar i sina mönster på Cotton VIscose att det blir jämnare när man tvättat....

/Marika

4:41 em  
Blogger Liisa said...

Hej
Tre icke-deckarböcker:
De sju timmarna i paradiset, Theodor Kallifatides
Halvbrodern, Lars Saabye Christensen
Qvinnan och Dr Dreuf, Mare Kandre

Ska ila till Knitty!

1:48 em  
Blogger Tina said...

Tack för boktipsen! Ska genast kolla upp dom.

Den rosa tröjan var ganska rolig, men den kanske är för fluffig för att jag ska falla för den? Det känns väldigt 80-tal, och jag har nästan patologiska problem med 80-talet. Funderar på att söka hjälp....

8:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home