Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

måndag, september 06, 2004

Undrar om jag någonsin lär mig?

att inte påbörja fler projekt än jag kan räkna på mina fingrar?

Det pratas ofta om yarn-diet på andra bloggar, men jag borde gå på blog-diet, för jag får alltid så mycket inspiration och idéer att jag bara måste börja på ännu fler projekt. Men det är ju svårt att låta bli...

Jag har iallafall hunnit göra klart första ärmen av Rogue, här är en detalj av den:



Jag tror (hoppas)att den blir lite jämnare efter att ha pressat och ångat den lite.

Mitt senaste tillskott i stickträsket är en rätstickad babyfilt, samma mönster som Liisa, som kommer ifrån Barbro. Hur jag lyckades övertala mitt samvete att det gick för sig? Jag behöver ju självklart någonting enkelt att sticka på när jag åker till och från jobbet! (nä, det var inte så övertygande, men vadårå? Wanna make something of it, huh?)

Jag var och pillade på Sirdar Snowflake i affären, men garnet gav mig rysningar (av det elakartade slaget). Måste vara något av det mest syntetiska jag stött på på länge. Så det blev ett annat garn istället. Återkommer när det finns mer än ett fåtal ojämna maskor att visa.

3 Comments:

Blogger Liisa said...

Hihi, självklart måste du ha något lättsamt att sticka på till och från jobbet! Jag gjorde min filt i Sirdar Snuggly Baby Care, bomull och syntet. Gillar egentligen inte syntet, men i det här fallet tror jag att mottagaren kommer bli nöjd med kvalitén... Vad valde du för garn? Och Rogue blir ju jättesnygg!

9:36 fm  
Anonymous Anonym said...

Snowflake är för mig också det mest syntetiska jag varit med om. Det fanns med i ett restgarnspaket men som plåster på såren finns också tio nystan alpacka/ull som är helt underbart. Det värsta med Snowflake är att om man är bara lite torr om händerna så fastnar garnet i huden liksom. Usch! Filten blev i alla fall mjuk och fluffig och så har jag tre nystan till i rött som jag ska fluffa mig igenom i en annan filt har jag tänkt mig. Som tur är kan man ta vilket garn som helst till filtmönstret.

Barbro

12:26 em  
Blogger Tina said...

Ang. snowflake. Det stickade resultatet SER väldigt bra ut, men det känns lite suspekt.... Men det är säkert bra som babyfilt. Och intressant det du berättade om hur det är att sticka med, Barbro, det låter inte helt angenämt.

Men mönstret är väldigt sympatiskt! Det lär jag använda mig av många gånger (man måste ju åka till jobbet VARJE dag, så det kan nog bli några filtar ;)

4:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home