Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

söndag, september 05, 2004

Sol och värme!

Fint väder idag! Så det blir att sitta på balkongen så mycket som möjligt.

Tillbaks i storstaden efter 2 mycket givande dagar i Visby. Det hade varit kul att få stanna kvar över helgen, men ack, det var inte möjligt. Det var 7 år sedan jag var i Visby senast, så det var verkligen roligt att få se staden igen.

Första sockan av makin waves är klar, har börjat på den andra. Jag håller med de som säger att mönstret är roligt och lätt att komma ihåg. En trevlig socka helt enkelt, och det blir fint också. Jag har inte sticka sockor med strukturmönster förut, men det får helt klart bli fler av det.

Har även börjat med Rogue, och det är en rolig stickning! Hade problem att slita mig igår när jag skulle gå på fest, ville egentligen sitta hemma och sticka! (där går gränsen, eller vad säger ni?) Jag började med en av ärmarna och än så länge ser det bra ut. Mönstret är annorlunda mot vad jag är van vid, men efter att (för en gångs skull) ha läst beskrivningen NOGA så går det bra.

Sist, men inte minst: Jorun skrev att nya numret av Magnits har kommit ut. Så dit ska jag och titta in om det finns något bra! Ha det!