Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

torsdag, september 09, 2004

My treasure....

Tack för all sympati i mitt aggrotillstånd! Det har gått över nu....

Här är godbitarna som fanns i paketet (men man måste ta på dom och gosa med dom för att riktigt förstå hur fina dom är...)



Först ut har vi en merinoull i läckert gräddvit. Mmmmm



Tätt följt av alpacka! I den ljuvligaste chokladbruna färgen tänkas kan.



100% bombyx silke! I tre trendiga höstfärger. Klassiskt, tidlöst och fantastiskt lent.

Och sist, och allra bäst den godaste av godingarna:



En 50/50 blandning av merinoull och silke. Den här kan inte ses på bild, den måste hånglas med!

(När jag ska hinna spinna upp dom här? Ts, det där hörde jag inte... )

Framförallt så vill jag bli bättre på att spinna innan jag sätter igång med att masokera dessa dyrgripar. Men hittar man ett fynd på e-bay så gör man! En smart flicka vet att handla på rea och lagra inför en lång, kall och fattig vinter. eller nästa sommar. eller nåt annat år....

På lördag ska jag förkovra mig! Jag har anmält mig till en workshop i pärlstickning på trassel. Det ska bli dubbelt kul, dels har jag länge velat prova pärlstickning, dels har jag länge velat se affären. Två flugor i en smäll, och vem vet? Det kanske finns trevligt folk där också?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oh det var verkligen ett läckert innehåll i det paketet. Alpackan ser nästan "god" ut att äta. :-)
Men jag tycker inte du ska spara på det utan fram med spinnrocken/sländan och börja. Det finns inget bättre sätt att öva sig och bli bra på att spinna än att ha underbar ull att jobba med. Det behövs inte mycket för att få ihop till ett par vantar och stoltheten över dem är oslagbar, jag har spunnit i 25 år men jag känner mig lika stolt varje gång.
Börja med merinoullen eller alpackan och ta silket sist för när du kommer dit så är du jätteduktig.
Go for it, det finns mycket mer ull att köpa :-)

Många hälsningar
Johanna

10:51 fm  
Anonymous Anonym said...

Oh ja, det är klart att det finns trevliga människor på Trassel! Vi kanske ses, jag ska nog också dit.

/Marika

12:58 em  
Anonymous Anonym said...

Välkommen till pärlstickningen på lördag! Det ska blir roligt att träffa dig! /Helene

1:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home