Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

tisdag, september 14, 2004

Idioter borde inte få åka tunnelbana...

Idag blev jag totalt utskälld av en hysterisk kvinna som ansåg att min strumpstickning var livsfarlig. Hon hade tydligen råkat ut för att få en stickning på sig när tåget tvärstannade nån gång, så nu satt hon och viftade med händerna framför mitt ansikte och bad mig sluta MED EN GÅNG! OK, folk kan få ha sina problem, men då kanske hon inte måste sätta sig mittemot någon som har suttit och stickat i 8 stationer?!?!? Folks dumhet upphör aldrig att förvåna mig....

Att göra maskmarkörer var beroendeframkallande.... dom här knåpade jag ihop (med Amirs hjälp)igår kväll.



Det är jätteroligt, och jag behöver absolut inte så här många, men jag lär göra fler. Jag har ett litet pärllager sen mina dagar i Galway, där det fanns en underbar lite pärlaffär *suck*

När det gäller stickning så stickar jag (försöker iallafall) på en socka i regia, och jobbar på med den andra ärmen på Rogue. Snart dags att maska av för ärmhålet.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

De är underbara!
Pärlaffärer kan man drömma om.... jag hittade en i Brighton som gjorde mig alldeles vimsig. Finns det några sådana i Sverige?
/Marika

11:39 em  
Blogger Liisa said...

Aaargh! Tokig skulle jag bli!!! Det enda som hjälper mot idioter på tunnelbanan är att nynna Ebba Gröns Folk bits. Ja, det hjälper idioterna, för då slipper de bli nerstuckna av en vass strumpsticka, eller få en smocka, eller... Annars får du ta till försvarstalet: Hon hoppade RAKT på min sticka 10 gånger!
Tjing från Liisa, fd ståkkålmare

8:58 em  
Anonymous Anonym said...

Fantastiskt vackra markörer!!!....men hur använder man dem?? Jag vill också ha men det kan ju vara bra att veta vad man har dem till!!
/Jessica

4:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home