Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

torsdag, september 30, 2004

Datorstrul och hjärnsläpp

Det blir ingen bild idag eftersom någonting är fel med kopplingen mellan kameran och datorn. Och jag är för trött för att försöka förstå vad.

Jag hade tänkt visa hur sjalen i feather and fan mönstret ser ut, men det får bli en annan dag. Jag har varit på stickjunta hos min mormor idag, och borde ha kommit ungefär halvvägs på sjalen nu. Det är svårt att säga, eftersom jag stickar tills garnet tar slut så får jag se hur lång den blir. Men det blir bra iallafall, och mönstret är så enkelt att jag kan ha det som tunnelbanestickning (och det är inga vassa, hemska, farliga strumpstickor som jag kan skada någon med heller, bara stora, trubbiga plaststickor! Så alla rädda Stockholmare kan åka tryggt i vår kommunaltrafik. Bortsett från whiplash skadorna man får av bromsningarna på tåget, men dom är jag faktiskt helt oskyldig till....)

Appropå stickning på tunnelbanan så satte sig en stickare brevid mig idag (men idag stickade inte jag) och hon gjorde någonting fint med grönt och gult mönster. Blyg som jag är så vågade jag inte prata med henne. Å andra sidan, varför börja prata med någon "bara för dom stickar"? Jag börjar ju inte prata med folk bara för dom läser? Men på något sätt så känns det som om vi har någonting mer gemensamt än vanliga människor, och att det skulle vara anledning nog för att börja terra en vilt främmande människa mitt i morgonrusningen. Jag vet inte vad jag tycker.....
Så min fråga till er blir:

Brukar ni hoppa på fellow stickers ute i det offentliga? Eller blir ni störda om någon hoppar på er?

Bara nyfiken.

Annars väntar jag på det nya mönstre för six sox knitalong. Vuxenstorleksmönstret ska komma imorgon, och från dom bilder jag har sett på dom som har gjort barnvarianterna ser mönstret helt ok ut. Kanske inte så jättespännande, men det kanske blir det när man väl börjat?

2 Comments:

Blogger Liisa said...

Jag blir inte alls störd om någon frågar om stickningen, om det är på ett trevligt sätt och inte "höhö här stitter du och stickar som en annan gammal mormor"
Så hoppa på du! Om man inte frågar får man inget veta, och när man läser kan man inte prata, oftast kan man ju prata när man stickar (om man inte räknar förståss).
Vad använder du för garn till din sjal? Ska bli kul att se!
/Liisa

9:53 fm  
Anonymous Anonym said...

klart du skall fråga. själv är jag hundägare, och många gånger innebär det att man kommer i samspråk med andra människor man aldrig träffat förr - bara för att man har hund. just denna gemensamma hobby har gett många trevliga promenader under åren som gått. och för mig är det samma sak när jag ser någon sitta och sticka på de kommunala färdmedlen - vi har något gemensamt. gillar vi inte varandra dör samtalet ut ganska fort, men oftast blir det en trevlig pratstund om ett gemensamt intresse. jag menar, hur skall man annars lära sig nya saker???

nej, fråga, vill den andre inte prata märker man oftast det ganska snabbt - och då kan man ju avsluta samtalet:)

heidi

6:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home