Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

måndag, september 13, 2004

Börjar återvända från bomullslandet...

Oj, vad det är synd om mig! Jag har blivit förkyld.... (och ingen är någonsin så sjuk som jag är)
Jag kände av det redan under kursen i pärlstickning, så när jag kom hem så kröp jag rätt ner i sängen och kröp upp först i morse. Men nu känns det bättre.

Kursen ja! Det var jättetrevligt! Mycket folk, alla glada och stickandes. Pärlstickning var väldigt kul att prova på, men som nybörjare så var det inte så särskilt socialt. Jag behövde koncentrera mig för att inte göra fel, och då är det svårt att hänga med i snacket runt omkring. Men workshopsledarna var väldigt pedagogiska och sympatiska. Tack!

Det här lyckades jag knåpa ihop, det är ungefär en halv mudd.



Trots bomullen mellan öronen och det eviga hostandet så lyckades jag slutföra making waves. Det är alltså 2 av 6 sockor klara i six sox knitalong!



Jag är väldigt nöjd med dom! Dom är snygga, och var roliga att sticka. Enda felet är att garnet är så tunt att det här får bli ligga-på-divanen-och-äta-praliner-sockor för att inte slita ut dom.
Amir blev så förtjust i dom att han vill att jag ska göra ett par till honom ! Woho! Men då ska jag välja ett tjockare garn.....

Här är en suddig bild för att visa "vågorna" lite mer.



Sist men inte minst:
Marika hade med sig snygga maskmarkörer med sig i lördags. Dom finns att se på Helens blog. Självklart så ville jag också ha så snygga, så idag sprang jag iväg till panduro och stod och pillade på pärlor en lång lång stund. Det är vad jag ska göra ikväll. En bra beskrivning av hur man gör dom har Marika lagt ut på stickas hemsida. Gå och kika!

Och knitty ja.... har inte hunnit titta än, datorhaveri på jobbet idag, och jag är för trött för att sitta hemma och titta. Återkommer med en rapport senare.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Så fina din Making Waves är! Och din pärlmudd ser helt fantastisk ut. Det var roligt att träffa dig i lördags. Hoppas du mår bättre snart! /Helene

9:23 em  
Anonymous Anonym said...

Å, du måste visa markörerna sedan! Jag är sååå nyfiken.

/Marika

11:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Home