Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

torsdag, september 16, 2004

Att gå på lågvarv

Rätstickning är ungefär det enda jag klarar av för tillfället.



Så blev babyfilten. Mönstret var topptrevligt, garnet roligt att sticka med och det blev mjukt. Det är bara att hoppas att den blivande mottagaren uppskattar den sen också :)

Jag har tittat lite mer på knitty nu, och jag måste säga att zig-zag är den enda som jag känner att jag verkligen vill göra. Men den vill jag verkligen göra å andra sidan. Blaze är också snygg, påminner lite om making waves. Priset för mest innovativ går iallafall till hallowig! Vad jag garvade när jag såg den...

Artiklarna har jag inte hunnit mer än titta lite på, och ärmartikeln är som flera sagt otroligt bra! Om jag någonsin får för mig att designa en egen tröja så vet jag var jag ska vända mig.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mysig filt! Vad använde du för garn till den? Jag tyckte också att mönstret var trevligt, lite roligare än bara rätstickad rakt upp och ner.
/Liisa

3:49 em  
Blogger Tina said...

Hej Liisa!
Det är marks & kattens Teddy. Det var helt ok att sticka med, det har lite boucle karaktär så det gäller att sticka i maskan och inte i någon ögla i garnet, men annars inga problem. Fanns i roliga färger också, och det är alltid en bonus :)

8:25 fm  
Anonymous Anonym said...

Vad snyggt det blev med den röda randen!

Barbro

3:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home