Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

lördag, september 18, 2004

05.22.... på en lördag?!?

Ja, det var då jag vaknade...Gav till slut upp att försöka somna om och gick upp och försökte komma till rätta med mitt senaste stickproblem. Jag har försökt börja på en sjal i feather and fan mönster och jag överdriver inte när jag säger att jag repat upp och börjat om 5 gånger. Vad är det som kan vara så svårt??? Jag har en fantastisk förmåga att krångla till allting fjorton gånger och börjar med små bizarra uträkningar som täcker hela sidor och som jag inte förstår ett skvatt av 5 minuter senare. Speciellt eftersom jag inte stryker över dom uträkningar som jag tror är fel, så jag vet inte ens vilken som är mest aktuell. Jättebra när man lägger ifrån sig något några dagar! Jag är nog inte så pedagogisk, inte mot mig själv iallafall...

Det bästa var att jag satt uppe ganska sent igår kväll för att få ordning på eländet så jag kunde ha det med och sticka på tåget när jag ska till Uppsala idag. Med tanke på när jag vaknade så lär jag inte behöva någon stickning på tåget, snarare en väckarklocka.