Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

lördag, augusti 14, 2004

Tillbaks till vardagen

Och semestern var helt underbar! Vi lyckades pricka in dom två veckor det var bra väder, så vi har solat och badat oavbrutet och tagit det lugnt. Jag känner mig verkligen utvilad och kan ta itu med höstens alla nya uppgifter.

Stickningen blev det inte så mycket med, det kändes inte så bra att sticka på stranden :) (Nej, det var för ljust för att sticka på dagen och för mörkt på kvällen. Och det var faktiskt skönt att ta det lugnt, även från behovet att sticka.)

Jag lyckades iallafall göra en ärm.



Sjalen jag hade tänkt börja på orkade jag inte ens starta med. Det får bli en annan gång.

Idag har jag ägnat dagen åt att spinna. Jag har experimenterat lite med bomull, som jag köpte när jag var på The Handweavers Studio i London. (en affär som absolut är värt ett besök om man tycker om textila fiberrelaterade saker!) Jag hade köpt en liten påse bomull för 50 pence (!) och provat att spinna. Det är otroligt mycket svårare än ull, tycker jag iallafall. Det beror väl på vad man har lärt sig med.

Men det märktes en liten förbättring när jag provat lite, och jag lyckades få ihop lite garn.



Det är absolut inte tillräckligt mycket för att kunna göra något projekt av det, men det var kul att prova, och jag kan nog tänka mig att köpa mer bomull för att kanske kunna spinna tillräckligt till en mössa eller liknande. Jag ska nog sticka upp en liten provlapp av det här iallafall och se hur det blir.

Jag har inte någon lazy kate än, men efter att ha sett andra på nätet göra så här, provade jag, och det fungerade väldigt bra. Rekomendras varmt.

Anledningen till att jag ville bli klar med bomullen är att det har kommit ett paket på posten....