Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

söndag, augusti 01, 2004

Semester!

Äntligen har jag semester! Två veckor är jag ledig, och ska ut och båtluffa i skärgården. Det ska bli så skönt! Ingen stress och inga tider att passa (förutom båtarna då, men det går alltid flera :)

Jag har bunkrat upp med lite böcker, Blonde av Joyce Carol Oates som jag har velat läsa länge nu, och jag tänkte att den var tillräckligt tjock för att den ska räcka ett tag. Jag tar även med min teach yourself Persian, kanske jag äntligen känner att jag hinner lära mig något...

Självklart tar jag med lite garn också. Jag köpte garn hos Solkustens stånd på syfestivalen i våras, för att kunna sticka en sjal. Garnet är entrådigt och går i olika gråtoner och den ska stickas i solfjädersmönster. Det blir nog väldigt fint, och bra att ha på jobbet i höst.
Tar även med garn så jag kan sticka en ärm på denna.



Flätstickning är det roligaste jag vet, så det blir nog bra.
Trevlig sommar!

1 Comments:

Blogger Liisa said...

Ha en jätteskön semester!

8:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Home