Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

lördag, augusti 28, 2004

Back from Borås

Ja, som ni kan se så lattjar jag runt lite med utseendet på den här bloggen. Jag har inte bestämt hur jag vill ha det än, och jag hinner inte riktigt sitta ner ordentligt och göra allt på en gång, så det blir lite här och lite där. Så bli inte förvånade om det blir fler förändringar framöver. Men det är väl bra, jag vill ju inte att ni ska stagnera i era synintryck?

Borås: det var bättre än vanligt! Så bra att jag inte smet från en enda föreläsning. Det betydde ju dock att jag inte hann gå så mycket i nån affär, men jag hann iallafall med en (otroligt) kort visit på garnaffären.

Och titta vad jag hittade där!


Äntligen fick jag tag på mina strumpstickor 2.5 i bambu. Och inte nog med det, jag hittade virknålar i bambu också. Det har jag aldrig sett förut, och var självklart tvungen att köpa två styken, 3 och 3.5.

Dagens sensmoral:
Även ett kort besök kan kosta lite pengar!

2 Comments:

Blogger Liisa said...

Kul inköp, hoppas du blir lika nöjd med stickorna som jag är. Och vilket himla snyggt tyg du har som "underlag" för stickorna!!
Det blir en Rogue-knitalong, adressen är http://www.hobbyforum.net/tavle/viewtopic.php?t=4143
och om jag har förstått saken rätt så börjar vi 1 september. Kul om du också skulle vara med!

10:13 fm  
Blogger Tina said...

Ok, du har övertygat mig:)Jag hoppar på roguen. Kanske bra med lite "pep-talk" från andra människor så jag inte segar ihop totalt...

(Visst är tyget snyggt! Ska bli gardiner till arbetsrummet. Jag har köpt samma tyg, men grått, för att sy ett skynke till garnhyllan. Blir nog bra när det nu blir av. Båda fårn hemtex, sommarrea....:)

3:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home