Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

måndag, juli 26, 2004

Tröjan är klar!



Ja, jag vet att det syns väldigt tydligt var jag var tvungen att byta garn.... Men jag ville att tröjan skulle bli klar, den har legat i stickkorgen nästan klar i över 2 månader nu. Jag ska försöka få tag på ett nystan med rätt färgbad, så jag kan göra om det lilla på armen, och halskanten. Om det inte går att få tag på så funderar jag på om man kan färga hela tröjan. Men eftersom jag tycker om färgen som den är vore det synd. Får se hur det blir.

När jag provade den innan jag stickat halskanten blev jag så otroligt besviken! Urringningen var enorm, trillade nästan av axlarna. Men när halskanten var stickad så sitter den perfekt! Lite kort kanske, men det tycker jag alltid att mina tröjor blir. En vanesak antar jag. Eller så får jag börja sticka längre tröjor :)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tröjan ser veldig bra ut! Hvor har du fått modellen til det?
(beklager min blanding svensk og norsk, jeg er finsk som kan mest norsk)

Irja

12:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home