Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

fredag, juli 30, 2004

Små små sockor...

Just nu stickar jag sockor för hela slanten. Jag ville bli klar med den första omgången sockor för six-sox-knitalong, tiden går ut sista Juli, så det blev lite stressigt. För att överhuvudtaget hinna så gjorde jag den minsta storleken. Blir bra julklapp också.



Mönstret, clover-leaf, syns inte så bra på skaftet. Hade jag stickat i tunnare garn så tror jag att det hade blivit bättre. Det här garnet hittade jag i min korg, det är obehaglig superwash som jag fått någon gång. Inte alls trevlig att sticka i. Men jag tror att mönstret blir fint, speciellt om man låter det gå ned över hela foten. Kanske gör jag ett "riktigt" par när jag känner att jag hinner.



Sedan blev det babysockor av överblivet regia och opalgarn. Det blå garnet räkte precis till ett par sockor till mig, och dom här små. När jag var klar var det 1 m kvar!


2 Comments:

Blogger Amy Boogie said...

Vacker socka! enkom det klover spets.

2:21 fm  
Anonymous Anonym said...

Nå förslag på var man kan hitta mönster till babysocker?

1:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home