Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

onsdag, juli 21, 2004

Rosa sockor

 

Ett par sockor stickade i Opalgarn. Jag är mycket nöjd med garnet, men inte så mycket med färgen. Ibland får jag för mig att jag vill ha rosa saker (tex när jag köpte garnet) men sen inser jag att det inte riktigt är jag....
Så dom här ska en kursare till mig få. Hon blev kär i dom när hon såg mig sticka på dom, och hellre att någon som tycker om dom har dom än att jag lägger dom i en låda. Så nu ska jag cykla över till henne och överraska henne. Det är alltid kul att få ge bort saker!

Opalgarnet var väldigt drygt. Det blev en del över, så jag tänker sticka lite babysockor. Det är sånt som alltid tycks gå åt, och det är bra att ha nu när vännerna kommer upp i "rätt" ålder. Och så är det ju så kul att sticka dom, det går så fort.

Garnet är föresten köpt hos Britt Anderssons nätbutik. Jag köpte även ett grått och ett grönt nystan. Jag hoppas dom färgerna stämmer mer med mig, men det tror jag nog. Brukar alltid stanna till när jag går förbi och titta längtande på nystanen...