Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

söndag, juli 25, 2004

Nu har jag varit i Uppsala:

 
Det blev 8 härvor Rowan summer tweed, som var på rea. Det ska bli en randig tröja med snörning i halsen. Hinner nog inte bli klar till den här sommaren, men det kommer ju en nästa år igen.

 
Sedan blev det 6 nystan paris, för att kunna göra klart ärmarna på Janda. Och äntligen det sista nystanet Safran, för att kunna göra klart den här.


Fram och bakstycke är klara, liksom en - och nästan en- ärm. Det var så otroligt lite som saknades att det tog 15 min att sticka klart den när jag väl hade garnet. Tyvärr så är det inte samma färgbad, och jag tycker det syns en otrolig skillnad det nya stickade och det gamla. Men det är inte så mycket att göra. Nu ska den sys ihop och sticka halskant, och sen är tröjan klar! Förhoppningsvis kan jag lägga upp foto senare i veckan.

1 Comments:

Blogger Liisa said...

Hej
Nu har jag hittat din blog. Ska bli kul att följa vad du gör.
Fin tur till Uppsala verkar du ha haft! Du vet väl att Yll & Tyll gärna skickar garn om du ringer dit och ber om det...
Hälsningar
Liisa i Uppsala (http://liisas.blogspot.com)

1:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home