Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

måndag, juli 19, 2004


Inga stickfoton 
 
så istället får det bli en bild på blomsterprakten på balkongen. Det här är blomma för dagen, en av mina favoritblommor. Nackdelen är att de blommar just en dag, men då är de otroligt vackra. I verkligheten är den lila färgen mycket mer intensiv och mörk.
 
Varje dag när jag kommer hem från jobbet så hoppas jag på en lapp från posten. Jag väntar nämligen på paket; jag har köpt både garn och ull från e-bay och hoppas det dyker upp snart. Framförallt längtar jag efter ullen för jag har ingenting jag vill spinna av hemma för tillfället, men jag vill otroligt gärna spinna. Så jag hoppas....
 
Annars stickar jag mest på ett par sockor och en tröja i muskatgarn. Egenltligen borde jag köpa garn så jag kan sticka klart två tröjor som ligger halvfärdiga pga dålig planering. Den ena är Janda från Knitty, den andra är ett mönster från garnstudio. Men i helgen ska jag till uppsala, och förhoppningsvis kan jag köpa garn i min favoritaffär! (Typiskt att det är helgen före löning.....Eller kanske lika bra det?)