Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

onsdag, juli 28, 2004

Faller i alla fällor...

Ja, då har jag också gått med i en knitalong. Det blev six-sox-knitalong. Man ska sticka 6 par olika sockor under ett år. Eftersom jag tycker om att sticka sockor, men alltid gör samma modell, tänkte jag att det kunde vara ett kul sätt att lära sig nya på. Tänker tex försöka mig på att sticka en socka i toe-up varianten, det har jag inte provat tidigare. Men det känns lite stressigt, jag ligger redan 2 månader efter! Tur att jag har semester snart ;)

Mönstret till tröjan kommer från Drops, Garnstudio. Det finns gratis på nätet, här. Det är första bilden till vänster i andra raden. Mönstret finns tillgängligt på norska, svenska och danska, tyvärr inte finska. Det var en rolig tröja att göra, eftersom det var olika mönster på armar och kroppsstyckena så tröttnade jag inte. Och jag fick prova lite spetsstickning också, det har jag inte gjort förut. Jag är nöjd, bortsett från färgbytet så klart...



1 Comments:

Blogger Liisa said...

Hej
Det är verkligen en snygg tröja! Synd på färgbadet... Kanske någon affär kan ringa runt till andra drops för att se om de har rätt färgbad? Har för mig att någon gjorde det åt mig en gång!
Ser fram emot att se dina strumpor
/Liisa i Uppsala

8:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home