Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

fredag, juli 23, 2004

Det kom ett paket på posten...



Med massa trevligt garn! Jag har beställt en del ur Phildars sortiment, från en holländsk nätbutik. Det var mycket bra och trevlig service, jag kommer säkerligen använda dom igen.
Garnet är lite olika sorter, en del phil de luxe, lambswool och phil éponge. Det ska bli fyra olika barntröjor. (Jag fick nämligen nyligen reda på att en kompis väntar barn! Det ska komma i December, så jag tänkte vara ute i lite god tid för en gångs skull.)


 
Och så några stickbrochyrer, från samma ställe. Den ena, bok 407, hade så otroligt många fina mönster. Jag tror nästan jag vill göra allihop! Den andra hade bara några få roliga saker. Så går det när man handlar via nätet utan att kunna titta ordenligt på det man är nyfiken på.
Jag är iallafall nöjd!

Och idag, när det var stopp i tunnelbanan och jag kom 45 min för sent till jobbet, så hann jag sticka hela hälen på en av babysockorna. Man ska se positivt på saker och ting, eller?