Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

måndag, januari 24, 2005

Garndiet... eller ranson?

Det pratas så ofta om garndieter, dvs att man inte ska köpa mer garn. Det är inget för mig, jag vill inte ha dåligt samvete om jag hittar ett garn som gör mig glad. Däremot kanske jag ska börja med garnranson: jag får inte sticka mer än ett nystan om dagen! Vad kan det då vara som har fängslat mig så den senaste tiden?



Den här gamla goingen. Efter att ha stickat en ärm i somras så har projektet legat väldigt mycket nere. Men nu är nästan den andra ärmen klar, och ca 15 cm av kroppen är påbörjad. Så även om jag de senaste dagarna stickat upp ett nystan om dagen, så märks det inte så stora framsteg. 320 maskor är många maskor, iallafall om man vant sig vid att sticka babytröjor på stickor 5. Jag menar, ett framstycke är 27 maskor!




Dragkedja saknas dock.