Ulltopia

Tänk dig en värld där alla har så mycket ull dom vill.... Ett ulltopia!

onsdag, november 03, 2004

Valutgång

Ja, det amerikanska presidentvalet gick ungefär som jag befarat...
Amys val gick däremot bättre! Jag fick ett tröstpris (se! Det lönar sig att rösta!)Ett fint sockgarn!

Annars har det här hänt:


Ett stycke färdigt Rogue! Här är vad jag tycker om projektet.

  • Jag använde Rowan Magpie, ca 850 g, stickor 4.5
  • Mönstret var otroligt pedagogiskt och välstrukturerat, inga problem där inte.
  • Roligt, roligt roligt! att sticka. Fast det kunde gärna varit fler flätor. Det blev lite långa stycken slätstickning ibland.
  • Ärmarna är för korta. Gör jag en till (vilket jag mycket väl kan tänka mig) ska jag förlänga ärmarna med ca 5 cm . nej, jag tänker inte repa upp och göra om dom....
  • Tröjan är väldigt tjock och ganska bylsig. Defenitivt varm! Kanske skulle valt ett tunnare garn...
  • Jag skulle inte vilja möta mig själv i en mörk gränd....

2 Comments:

Blogger Froding said...

Hej!
Kan bara instämma i det du skriver om att sticka Rouge, fast blev den så bylsig?? Har du blött den? Jag stickade min i Aran-garn och som blev mycket smidigare efter en blötning(för det var det enda jag gjorde, stoppa den i vatten med yllpylle-tvål i, och kramade den försiktigt och la den på tork..)Fin färg, och risken att du skulle möta dig själv en mörk kväll, kan bara uppstå om du passerat någon pub, och då är du modig som en lejoninna....

3:59 em  
Anonymous Anonym said...

Fiiin Rogue. Tänk om jag också skulle ta mig i kragen (eller huvan) och sy ihop min...
/Liisa
http://hem.bredband.net/liibyb/stick/blog.html

9:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Home